maandag 21 januari 2013

10 NUMMERS UIT 2012...

Dit is misschien een beetje een persoonlijke post, maar ik wilde het toch met jullie delen. Ik ben namelijk gek van muziek, en wil dit het liefst met iedereen delen. Ik ken veel liedjes en weet ook vaak de clip erbij, al is dit na mijn tienerjaren wel minder geworden. Ik ben nog van de generatie TMF met de eerste vier VJ's die voor mij de enige vier zijn. Al vond ik Daphne daarna ook erg leuk. Nee Fabienne, Isabelle, Bridget en Sylvana zijn voor mij wel de beste geweest. Het nummer Close to you heb ik dood gedraaid, gezongen en gedanst. Dat was de oude tijd, met the Backstreetboys en the Spice Girls. Geweldig als ik daaraan terug denk.
In 2012 zijn er ook een heleboel leuke liedjes voorbij gekomen en die wil ik graag met jullie delen. Ik heb erg genoten van deze liedjes en ik hoop jullie ook.

1. Michel Telo - Ai se eu te pego.
Het eerste Braziliaanse nummer dat bij ons de hitlijsten kwam aanvoeren. Heerlijk nummer om op te dansen en om bij weg te dromen van warme stranden. Ik heb alleen nooit begrepen waarom hij twee keer hetzelfde couplet zingt, maar dat maakt het voor ons wel makkelijker om de tekst te kennen en mee te zingen.

2. Carly Rae Jepson - Call me maybe.
Het liedje dat in je hoofd blijft hangen of je het nu leuk vindt of niet. Ik hoor bij de eerste groep. Ik vind het een lekker en vrolijk liedje dat me weer helemaal terug brengt naar het tienertijdperk.

3. Triggerfinger - I fallow rivers.
Hoewel ik een heleboel mensen ken die voor het origineel gaan van Lykke Li, gaat mijn voorkeur uit naar de mannen van de Vlaamse groep Triggerfinger dat dankzij een uitvoering bij Giel Beelen een echte hit is geworden.

4. Sandra van Nieuwland - More.
Helaas kan ik niet de live versie bij TVOH vinden, maar dan maar een fotovideo. Ze raakte me echt met dit liedje de eerste keer toen ze daar bij The Voice Of Holland op het podium dit nummer bracht. Daarna werden de liedjes wat minder, maar dat weerhield me niet van het hopen dat ze mocht winnen. Helaas strandde ze in de halve finale tegen een geweldige zangeres, dat wel, die TVOH heeft gewonnen.

5. Swedish House Maffia - Don't you worry child.
Helaas voor de fans, zijn deze mannen op hun hoogte punt uit elkaar gegaan. Ze gaven nog wel twee grote shows in Ziggo Dome eind van het jaar. We zullen de liedjes van dit geweldige trio missen.

6. Afrojack & Shermanology - Can't stop me now.
Van dit nummer spring je weer helemaal uit je dipje. Niemand kan je stoppen en je gaat er helemaal tegenaan. Een te gek nummer dat Afrojack tot een groot dj maakt.

7. The babysitters Circus - Everything's gonna be alright.
Het lijkt wel of ik alleen maar vrolijke liedjes in 2012 heb zitten luisten, misschien is dat ook wel zo, want dit is weer zo'n vrolijk nummer waarbij je niet stil kan zitten en wat je een oppepper geeft als het even niet zo goed met je gaat.

8. Emeli Sande - Next to me.
Ik had haar al vroeg van haar gehoord en gelijk wat muziek op mijn Ipod gezet. Heerlijke stem van een geweldige vrouw.

9. Flo Rida & Sia - Wild ones.
Dat ik dit een geweldig nummer vind komt door Sia. Ik vind haar een goede zangeres die een eigen stem heeft. Ik luister veel liedjes van haar en om eerlijk te zeggen vind ik dit niet de beste, maar wel heerlijk om mee te zingen.

10. Adele - Skyfall.
Weer een echt James Bond nummer. Hoe kan je die niet leuk vinden? Het valt me wel op dat de James Bond nummers die ik me kan herinneren allemaal van vrouwen zijn. Ben het even op gaan zoeken, maar ook mannen hebben nummers voor James Bond gezongen. Het spijt me mannen, dat ik jullie vergeten ben. Adele vast wel mooi in het rijtje van geweldige artiesten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten