dinsdag 29 januari 2013

8 X LIEDJES OM JE BETER TE VOELEN ALS HET UIT IS...

Als het uit is wil je het liefst op de bank onder een deken kruipen met een lekkere warme thee en een heleboel chocolaatjes om je heen. Een romantische film zet je op waardoor je je nog kutter gaat voelen. ook de liedjes op de radio maken je verdrietig en doen je nog meer huilen. Gelukkig zijn er ook liedjes gemaakt waarvan je je beter gaat voelen als het uit is. Dit zijn een aantal liedjes die ik beluisterde toen het met mijn vorige vriend uit was gegaan.

1. Lil' Kim, Missy, Da Brat, Angie Martinez & Left Eye - Ladies Night.
Door velen al gecoverd, maar dit was en is toch nog steeds mijn grote favoriet. Deze dames stonden in die tijd aan de top. tegenwoordig hoor je nog maar weinig van ze, zijn ze tot onze grote spijt overleden of komen ze in het nieuws om andere rare praktijken. Een geweldig nummer, wie gaat zich niet goed voelen bij het beluisteren van Ladies Night gezongen door vijf sterke vrouwen!

2. Marco Borsato - Zonder jou.
Bij toeval stuite ik op dit liedjes. Toen ik las dat het Zonder jou heette, wilde ik hem eigenlijk wegdrukken, want ik dacht dat het juist over het missen van iemand ging. Het tegenovergestelde is waar. Het gaat er juist om dat het super goed gaat nu hij vrijgezel is!

3. Destiny's Child - Surviver.
Destiny's child hebben in die tijd het overleeft dat ze van vier naar drie leden gingen, dat betekend dat wij het ook gaan overleven zonder onze liefde.

4. Stars on 54 - If you could read my mind.
Een vrolijk liedje en dit nummer paste zo goed bij hoe ik me voelde. Ik wist dat ik nog van hem hield, maar het was zo veel beter dat we niet bij elkaar waren. Het echte gevoel was weg. De tekst blijft goed. Luister maar goed. De film is trouwens ook erg leuk.

5. Gloria Gaynor - I will survive.
We kunnen natuurlijk niet dit rijtje maken zonder 'I will survive' van Gloria Gaynor erin te zetten. Bij deze voor alle mensen die het nodg hebben! I will Survive!

6. Kelly Clarkson - Since u been gone.
Hoe gaat het nu het uit is? Ik voel me zo veel beter, kan ademhalen en voel me geweldig. Ik overleef het en daar gaat het om. Daar gaat het liedje om!

7. Fleetwood Mac - Go your won way.
De eerste zin zegt het al. Lovin' you, isn't the right thing to do! Do I need to say more?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire berichten